Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • pedina: Én is nagyon szeretem a könyvet és nagyon kíváncsi vagyok a filmre is!NEm tudja valaki megszerezni... (2008.12.17. 10:02) Virágot Algernonnak
  • Gabi: Petyát úgy tudnám jelemezni, hogy mikor a cápa szájában vagy, ő még mosolyogva fejberúg. :-) (2008.12.10. 19:38) A fájó igazság, avagy honnan tudod, hogy felnőttél?
  • petya.: De már este volt! Állítólag olyankor már nem vagyok annyira elviselhetetlen "poénkodás" terén. :) ... (2008.11.30. 15:05) bemutatás éjjel
  • Gabi: Tetszett.Csodálkoztam is, hogy te mondtad. :-) (2008.11.29. 17:46) bemutatás éjjel
  • Eni: Még rosszabb, ha megkapják azt a bizonyos állást. Ennek a kése alá fekszel majd egy szép napon, eg... (2008.11.08. 18:24) Az egyetem naplopás vagy tudásszomj?
  • czentrpx: odabasz:D (2008.11.04. 13:16) Amit sosem tudnál meg az amerikai filmek nélkül:
  • petya.: :DDD (2008.11.02. 21:51) Fresh - Mámor
  • sonaj: "így legalább már tudom mire véljem a kommentjeidet!" Igazából még mindig a napi 8 bántja a csőrö... (2008.11.02. 20:08) Fresh - Mámor
  • petya.: Igen. Az egyetemisták egy igen vékony rétege, aki nem hobby egyetemista. nekik van némi elképzelés... (2008.11.02. 18:56) Az egyetem naplopás vagy tudásszomj?
  • Capricornus: Idézem: "nekem nem fekszik ez a rendszer egyre inkább úgy látom, hogy az megy egyetemre, aki kurv... (2008.11.02. 18:50) Az egyetem naplopás vagy tudásszomj?
  • petya.: 1. miből gondolod, hogy nem azok? 2. nem mondtam, hogy ebből a számból derül ki. 3. nekem egy megh... (2008.11.02. 11:48) Fresh - Mámor
  • sonaj: 1. honnan tudod, hogy kurvák? 2. Töbször végig hallgattam és jegyzeteltem is a szövegböl, de nem l... (2008.11.02. 09:23) Fresh - Mámor
  • petya.: Nem tudom, sosem voltam egy Playboy "olvasó". Nekem erről az a magyar rém rendes család rész jutot... (2008.11.01. 12:39) Fresh - Mámor
  • sonaj: Ez a medence bérlés tuti így megy? Mert akkor elkezdek ásni a kertvégében. Nekem nincs bajom velü... (2008.11.01. 11:22) Fresh - Mámor
  • petya.: PSP = PhotoShop (2008.10.30. 17:01) A bölcsész nő is vállalkozni kezd...
  • sonaj: PSP =? (2008.10.28. 22:22) A bölcsész nő is vállalkozni kezd...
  • Capricornus: Nekem annyira könyvben nem jött be.... (2008.10.28. 21:34) Da Vinci-kód 2.
  • Capricornus: Ehh... XDDDDDDDDDD (2008.10.28. 21:28) A bölcsész nő is vállalkozni kezd...
  • petya.: Nem kell. Ha irigykedsz, az jobban esik! :) (2008.10.28. 13:51) napi 8
  • sonaj: Valahogy sejtettem, igazából csak azért poénkodtam, hogy ne keljen gratulálnom... (2008.10.28. 08:05) napi 8
  • petya.: A kerület lakóival nem ápolok olyan szintű bizalmas kapcsolatot, hogy bekopogjak, és feltegyem a k... (2008.10.27. 20:38) napi 8
  • sonaj: Az nem derül ki a riportból, hogy mind a 8 esetben személyesen végezted a kutatást, vagy a kerüle... (2008.10.27. 20:15) napi 8
  • petya.: Ezt is rosszul látod... :)) (2008.10.27. 01:00) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • Gabi: Nagyon a lelkedre vetted. Felesleges. (2008.10.26. 23:52) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • petya.: "egy mozifilmbe kár belemagyarázni bármit" Ez így van, megérteni viszont meglehet... már akinek :)... (2008.10.26. 21:49) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • Gabi: Nézzétek, én azt mondom, egy mozifilmbe kár belemagyarázni bármit. Mondanivaló, mélylélektani ok-... (2008.10.26. 20:59) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • petya.: De azt tényleg felkellet volna venni! Totál mint egy boxoló: két lábra állt, és úgy öklözte szegén... (2008.10.26. 19:17) Mara
  • Capricornus: Zara gyomrozása azóta is szállóige :)) (2008.10.26. 19:15) Mara
  • petya.: "Sok mondanivalója sem volt" Fogalmazzunk úgy: te nem láttad a mondanivalóját! :) (2008.10.26. 18:33) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • Capricornus: A célközönség az átlag amerikai volt. Szerinted megmozdul a drága, ha valami nem túlozz? (2008.10.26. 18:31) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • petya.: De vegyük csak a mobil netezőket. Xp alatt bedugom az usb modemet, láss csodát: máris felismeri, m... (2008.10.26. 18:30) fix.tv
  • Gabi: Nem volt szar a film. Sima mezei katasztrófa film volt. Erős túlzásokkal, és filmes "ez ugyan nem ... (2008.10.26. 18:24) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • Capricornus: Jahm, és véleményem szerint mindaz, aki leáll vitázni, hogy mennyire szar a film, az nem értette m... (2008.10.26. 18:13) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • Capricornus: Ajánlom megnézésre Caprio Utolsó Óráját. (2008.10.26. 18:11) Holnapután (The Day After Tomorrow)
  • Gabi: Mondjuk sosem értettem, hogy mi a fenének kell a működő dolgokat lecserélni valamire, ami nem komp... (2008.10.25. 13:08) fix.tv
  • Capricornus: Megérdemled! :P (2008.10.23. 21:44) Sasszem (Eagle Eye)
  • petya.: Bezzeg Edéhez nem kommenteltél semmit! :D (2008.10.23. 21:41) Achmed a halott terrorista (Jeff Dunham show)
  • petya.: Ez nem fórum, hanem az ÉN blogom! :D (2008.10.23. 21:40) fix.tv
  • Szakos: Petya, én csak óvatosan írnék ilyet nyílt fóromon. Mi van ha 1 Microsoft fun olvassa az oldalt, ak... (2008.10.23. 21:36) fix.tv
  • Szakos: Ez baromi jó... Láttam már párszor, de most sem tudtam megállni!!! COOL! (2008.10.23. 21:35) Achmed a halott terrorista (Jeff Dunham show)
  • Szakos: Én is Petyával értek egyet. szerintem nagyon szar volt. Az ötletet (szuperszámítógép átveszi a hat... (2008.10.23. 21:34) Sasszem (Eagle Eye)
  • petya.: Nekem az XP is I-N-GY-E-N van! :D Ahogy az ország 99%-nak :) Van ubuntum, feltettem, nem discsérem... (2008.10.22. 23:46) fix.tv
  • Csutka: Használj is... A linux nem feltétlenül egyenlő a parancssoros móddal. Próbálj ki egy ubuntut, és u... (2008.10.22. 23:38) fix.tv
  • Capricornus: A többi is jóóó :D (2008.10.22. 23:34) Achmed a halott terrorista (Jeff Dunham show)
  • petya.: Hát igen, volt pár sztori ami megért volna egy postot! :) (2008.10.22. 21:30) mit is?
  • Capricornus: Azért, ugye, hogy hiányzott? :P (2008.10.22. 21:23) mit is?
  • xy: Van akik szerintezzel új jelet kreáltak a smiley "történelemben" Előtte: OGC Utána OCE :) (2008.10.15. 13:32) OGC logo
  • detty: hello én is 12 éves vagyok még, mégis tudom hogy a krokodil nem tud lenyelni 1 elefántot a kaméleo... (2008.10.08. 18:33) Miért színes az arapapagáj?
  • Réti Adrienn: a világegyetem legszebb állatai (2008.09.06. 23:23) Kék bálna
  • Abici: Nos nektek vannak elvárásaitok ezzel nincs is semmi baj addig mig azok reálisak,de ugyanúgy nekünk... (2008.08.31. 11:02) keresztény társkeresés
  • Utolsó 20

gép

2007.07.07. 05:54 Petya.

Akinek nem mondanak semmit azok a fogalmak, hogy Core 2 Duo, 8800GTS az ne is olvassa tovább ezt a postot, viszont akinek megdobban a szíve ezen kifejezések hallatán az olvassa tovább és legyen tanúja egy csúcstechnológia megszületésének. Nem nem egy számítógépről beszélek. Ez egy erőmű! Egy gigantikus fenevad. Egy... egy… eh.
Mielőtt bárki a rongyrázás bélyegét sütné rám, közlöm a gép nem az enyém, de joggal tekinthetem gyermekemnek, mivel megszületése teljes mértékben ez én tettem.
Gábor barátom úgy döntött, hogy ideje fejlesztenie, és egy lépcsőt ugrania a számítástechnikai evolúció létráján. 3Ghz-s Pentium procija, 1 GB memóriája és 6600GT-je közelről sem mondható kisteljesítményű gépnek, de be kellet látni, hogy az új játékokat már nem erre optimalizálták, fejleszteni kell. Majd ismételten eljutottunk egy olyan ponthoz, amikor ezt a gépet már nem lett volna érdemes fejleszteni. Hiszen az AGP-s videokártyák ideje lejárt, ha meg már alaplap csere akkor procit is kéne, akkor már persze RAM... stb...
Szépen lassan eljutottunk oda, hogy: új gép.
Nagy élvezettel kezdtem böngészni a nagykeres árlistákat, pénz nem számít (hiszen nem az enyém :)), csapjunk a lovak közé, mindenből a leggyorsabbat, legnagyobbat.
A procinál adott volt a Core2 Duo! Nem kérem, nem a gagyibb Dual Core-ról beszélek. Ebbe a kis jószágba valóban két mag dugja össze okos ki fejét, hogy embertelen sebességgel (2.4Ghz/1066Mhz) számoljon... nagyobb jelenleg nem kapható!
Memória: mivel nem volt 2GB-os memória modul, így csak két 1GB-osat vettünk (1066Mhz-est), úgy gondoltuk egyelőre ez is elég, ha kijönnek a 2GB-osak majd még kerül bele azokból. A 6GB meg csak elég egy darabig. De ne töltsük fel mind a 4 memória foglalatot az alaplapon, mert akkor az első RAM bővítésnél adhatjuk el fillérekért egy bontóba.
Alaplap: természetesen ASUS, természetesen Intel és természetesen 965-ös Chipset A megfelelő standar bővítő helyekkel és csatlakozókkal. 6 SATA, 10 USB, 8 csatornás hang, SPD kimenet... egyszóval minden, ami csak kellhet. HDD: úgy gondoltuk, rendszer vinyonak elég egy kisebb is, így egy 320GB-os került bele, természetesen Samsung. Viszont arra vigyáztunk, hogy ma már ilyen csöppnyi akkor gyors legyen 7200rpm, 8,9 ms, 16 MB puffer, SATA-300+NCQ, 166GB/P... megteszi!
Kellet bele még egy DVD RW sok válogatni való itt nem volt, hiszen mind 18x-os Gabinak annyi volt a kikötése, hogy DVD-RAM-ot is írjon, én meg ragaszkodtam itt is a Samsunghoz, no meg persze a SATA-hoz.
És jött a legkritikusabb és egyben legélvezetesebb rész: VGA! Természetesen szintén ASUS:
8800GTS 320MB-os. Ezt én nem is ragoznám tovább, akinek ez nem mond semmit, annak hiába is magasztalnám, de aki tudja, mit tud ez a kártya, annak most elszorul a torka, izzadni kezd a tenyere, és reménykedik, hogy ha jó volt egész évben, akkor a Jézuska neki is hoz egy ilyet. Ha meg nem, akkor tud annyit félretenni, hogy egy havi fizuját VGA kártyára költhesse.
A háznak egy Chieftec szerver házat szemeltünk ki, 400 Wattos táppal, hasonló ahhoz ami nekem volt, valamelyik karácsonykor még az exemtől kaptam. Tiszteletet parancsoló monumentális építmény, tágas belső térrel és jól szerelhető.
Gabival összeültünk, megbeszéltük, jó lesz ez. Szegény Viki kénytelen volt végigszenvedni ezt a kb. egy órát. De becsületére legyen mondva, próbált nem elaludni.
A konfigurációt még átküldtem Ákosnak, vessen rá egy pillantást, szerinte jó-e?
Szerinte természetesen nem volt jó. Azaz jó volt, csak néhány dolgot változtatott rajta, ezt le is írta, én pedig azon nyomban elvetettem. Nem kell ezen meglepődni így megy ez nálunk. Egyedül a ház dolgába hallgattam rá, de bár ne tettem volna. Ez nem az ő hibája, abban amit mondott igaza volt. Nálam indokolt volt a nagy ház, meg a 400 Wattos Chieftec táp, mert volt hogy 8 vinyo ment a gépembe ezért a hely is kellet. De ennél a gépnél ez nem szempont, hiszen max 2 vinyo, meg egy író foglalja majd a helyet és a wattokat. Asus házat javasolt, jó 10E-el olcsóbb, és mégis csak egy minőségi ház. Ebbe igaza is volt, de... a részletekről majd később.
No, másnap irány a nagyker. Kikértük, kifizettük, megkaptuk. Gabi hallani sem akart róla, hogy a VGA kártya hátrakerüljön. Úgy fogta az ölébe, mintha gyermeke lenne. Elindulva rögtön elkezdte kihámozni a dobozából. Ezzel több szempontból is veszélybe sodorta az életünket, egyrészt mivel a doboz mérete egy kisebb bőrönddel vetekedett a kihajtogatásnál többször eltakarta a tőlem a forgalom többi résztvevőjét. Másrészt egyik szememmel mindig a műveletet figyeltem, arra várva mikor bukkan elő a kártya, valljuk be, ez sem tesz túl jót a biztonságos vezetésnek. Ráadásul amint a kártya kikerült a dobozból az első piros lámpánál
- Ad már ide! - mondat kíséretében kivettem a kezéből és áhítattal nézegettem én is. Fizikai méreteiben is brutál egy kártya teljesítményéhez kellően passzoló hűtővel. A mértes doboz tehát nem csak PR fogás volt. Előkerültek még a dobozból a járulékos dolgok, kábelek, lemezek, egy két legális játék program, megcsodáltuk őket, jé ilyen is van? Ezek tényleg léteznek. Nem csak mendemonda. Volt még egy tetszetős CD mappa, erre rögtön lecsaptam és elkunyeráltam.
Az karácsonyi hangulatot idéző csomagolosdi ellenére épségben megérkeztünk. Gabit kiraktam náluk, és ígéretet tettem, hogy holnap este jöhet a gépéért. Kicsit elérzékenyülve vált meg dédelgetett kártyájától. Talán még egy könnycseppet is elmorzsolt amint belépet a lakásba és rádöbbent még egy napot még ki kell bírnia az új gép nélkül.
Biztos vagyok benne, hogy amíg haza nem értem nagyon aggódott, nehogy valami baj történjen velem az úton, karambolozok, vagy ellopják a kocsimat... gépestől...Hiába, egy igazi jóbarát önzetlen.
Mivel erősen késő délutánra járt már, úgy döntöttem a gépet csak pittyenésig rakom össze. Azaz annyira, hogy összeszerelem és bekapcsolom, aztán ha mindenki lát mindenkit; csókolom. A telepítés és hasonló nyalánkságokat holnapra hagyom. A gép összeszerelése minden gond nélkül ment. Ámde... a ház... Nevessetek ki, de szentségtörésnek éreztem, hogy egy ilyen konfigurációt egy külsőre kommersz házba rakjak be. Igen a Chieftec... a szerver ház... az ezüst-szürke monstrum... az kellet volna ide. Ráadásul fehér volt. Pedig esküdni mertem volna rá, hogy én feketét rendeltem. Felhívtam Gabit, kicseréljük-e? Azt mondta, nem lényeg, maradjon. Még jó, hogy rábeszéltem egy fekete mobil rack-re, hogy ne üssön el tőle. Így kicsit úgy nézet ki, mint egy bűnöző a kékfényből akinek kitakarták a szemét egy fekete csíkkal. Gondolatban eljátszottam az ötlettel, talán néhány év, és kitudja:
Itt van kérem MZ/X aki feltörte az OTP hálózatát, vagy aki 2015-ben a legtöbb illegális filmet töltötte le a netről.
No lényeg a lényeg, a gép összeállítva, Gabit felhívom: örül. Azért a Vistát kíváncsiságból csak feltettem rá még este...
Hát kérem! Szavakba nem önthető az élmény. Az én kis 1.8-as P4-es laptopomon az 1GB RAM-al, ment a Vista nem mondom, de érezte az ember, hogy nem az igazi. Picit lassú, picit olyan nyögvenyelős. Nem zavaróan, de észrevehetően. Itt viszont! Á! Nálam olyan volt mintha lenne egy jó sportkocsid, de nem húzatod ki. Csilli-villi belül, kényelmes, szép, de hát mégis csak… Itt viszont érzed, hogy igen, ezt a rendszert és azt a gépet az isten is egymásnak teremtette. A 21. század büszke gyermeke, melybe a kor minden tudását beletették.
Másnap feltettem még rá az XP-t félve attól, hogy Gabi egy egy régi kedvenc játéka nem Vista kompatibilis, és telepítettem azokat a programokat amiket szükségesnek láttam. A régi játékokon kívül nem volt olyan ami gondot okozott volna Vista alá.
Gabi este elvitte a gépet másnap kb. négyszer hívott.
- Te Petya basszus... hú... ez a gép... és a Vista... hú bazz. XP után a Vista, mintha egy sátorból mentem volna át egy kastélyba!
Mosolyogtam és tökéletesen igazat adtam neki!

Szólj hozzá!

Címkék: számtech velem történt

A bejegyzés trackback címe:

https://petya2007.blog.hu/api/trackback/id/tr4171476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása